Nyförvärv 6,7 och 8!
2016-10-06 10:11
Maria Bergström, Emma Sundman och Moa Frändestam
Försäsongen har gått och även så säsongen har dragit igång. Vi får passa på att presentera lite nya spelare!

Maria Bergström, Emma Sundman och Moa Frändestam!
Se nedan med kort intervju med vardera spelare.

Maria Bergström

Hur är du som person och på planen?
Jag är en envis forward som försöker öppna upp spelmöjligheter genom mycket löpningar.
Jag gillar närkamper och att sätta press på motståndarna.

Hur går tankarna om valet av IBK Lund?
Efter att ha haft uppehåll från innebandyn i ett par år känner jag ett enormt pepp på att göra en comeback på planen.
Jag är en av många nya spelare för säsongen vilket känns väldigt kul.
Jag ser fram emot att få vara en del i utvecklingen av laget och har en bra känsla inför säsongen!

Tränarens ord:
Maria har gått från klarhet till klarhet på träningarna och i SkM visade hon verkligen att hon kommer vara en bidragande spelare i årets upplaga av IBK Lund D1U.
Ett vasst skott och bra driv kommer göra henne farlig för alla motståndare.

Emma Sundman

Hur är du som person och på planen?
Jag är en glad och ambitiös tjej. På planen trivs jag bäst som center där min störta styrka är min spelförståelse.
Jag blir extra glad om jag lyckas lägga några fina assister.

Hur går tankarna om valet av IBK Lund?
Det är en härlig stämning i laget och det är riktigt kul att serien äntligen börjat!

Tränarens ord:
Emma är en spelare med väldigt bra inställning till Innebandyn och ger verkligen allt i alla situationer.
Man ser att hon har innebandyn i sig och kommer in mer och mer i spelet och blir mer trygg med bollen.
Hon kommer få en bidragande roll i laget!

Moa Frändestam

Hur är du som person och på planen?
Jag skulle säga att jag är en positiv och driven person som kämpar in i det sista.
Innebandymässigt ställer jag hårda krav på mig själv, försöker vara en kreativ och fysisk spelare som bidrar till att lyfta laget i med- och motvind.

Hur går tankarna om valet av IBK Lund?
Jag har precis lämnat Stockholm och har velat hitta en trivsam klubb som kan erbjuda en bra utveckling för mig som spelare.
Jag tror att IBK Lund kan erbjuda just det och dessutom en härlig social stämning inom laget.

Tränarens ord:
I Moa får vi en spelare som verkligen ger 110% i alla situationer samtidigt som hon är bolltrygg och stark vilket ger henne en enorm fördel i situationerna på planen.
Hoppas hon kan få en riktigt bra utveckling och hitta in i spelet som vi spelar så snabbt som möjligt för att få ut full effekt av sig själv.