Damer Div.1

TITUSSON JEPPSSON ÄR KLAR FÖR LUND
2021-05-31 16:10

Idag är IBK Lund glada över att meddela säsongens första nyförvärv för Damer Div.1 och Juniorallsvenskan. Wilma Titusson Jeppsson, född 2004, har valt att spela för Lund under de kommande säsongerna. 17-åringen som är bördig från Willands IBK har tidigare erfarenhet från spel i Damer Div.1 och Damer Div.2. Nu fortsätter hennes resa med Div.1-spel samt att debutera i Juniorallsvenskan.

Att Titusson Jeppsson väljer att ta steget till Lund välkomnas av Sportgruppen. Hon har redan tränat under en period med det Juniorallsvenska laget och har där kommit in i det på ett bra sätt.

- Jag är väldigt nöjd med hur hon direkt trivdes i laget och hur spelarna trivdes med henne. Det kändes som om Wilma spelat med oss i flera år. Hon går alltid för fullt på träningar vilket ger laget ännu bättre träningar. Jag ser framemot att se Wilma i match och är säker på att få se en ledande spelare i både Juniorallsvenskan och Dam Div.1 denna säsong och sen väntar ännu större saker, konstaterar Daniel Heander från Sportgruppen Dam.

Från Div.1-laget ses 17-åringen som en viktig del i den fortsatta resan. Hon beskrivs som en målfarlig anfallare med stor potential att spela på högsta nivå.

- Jag är väldigt glad över att Wilma valde att fortsätta sin karriär hos oss i Lund. Hon har, trots sin unga ålder, redan två seniorsäsonger bakom sig i både Div.1 och Div.2. Wilma är en rightfattad anfallare som har en bra förmåga att nosa upp bra avslutslägen och målchanser. Jag tror att Wilma, med hennes ambition och vilja till utveckling, kommer att synas i SSL-sammanhang inom en snar framtid, menar huvudtränare Ludvig Nilsson.

Att komma till Lund öppnar upp fler dörrar för Titusson Jeppsson. Genom att kombinera spel i Div.1 och Juniorallsvenskan ser hon det som nästa steg i sin utveckling.

- Jag gick till IBK Lund för att ta nästa steg i min utveckling och jag tror att klubben kan hjälpa mig nå mina mål. Det är en större klubb med fler möjligheter. Jag ser fram emot att komma in i båda lagen, lära känna nya spelare, spela matcher och att nästa säsong blir normal och riktigt rolig, säger Titusson Jeppsson.

IBK Lund vil tacka Willands IBK för bra samarbete kring övergången.

Nyförvärv 6,7 och 8!2016-10-06 10:11
Nyförvärv 5!2016-06-15 14:55