Damer Div.1

TVÅ UNGA TALANGER LYFTS UPP TILL D1
2020-09-30 14:38

Idag kan vi stolt meddela att ytterligare två talanger får chansen i Div.1 under kommande säsong. Försvararen Linn Segerstråle, född 2003, och anfallaren Nilla Turunen, född 2004, kommer att göra sina Div.1-debuter i år. Både Segerstråle och Turunen är fostrade i föreningen och har vandrat hela vägen från flicklag till seniorlag.

Båda två kommer att kombinera spel i Div.1 med spel i Juniorallsvenskan under säsongen.

Huvudtränare Ludvig Nilsson kommenterar uppflyttningarna:

- Linn är en ambitiös ung back som ser bättre och bättre ut för varje vecka. En bra blick för spelet och är en försvarare som jobbar hårt för laget. Gjorde seniordebut i Div.2 förra säsongen, där hon var en av de viktigaste spelarna. Det ska bli kul att se hur hon mäter sig i Div.1 i år. En chans hon har gjort sig förtjänt av.

- Nilla är en rivig teknisk anfallare som, trots sin storlek, är väldigt jobbig att möta i duellspelet. Skicklig på små ytor och jobbar hårt i båda riktningarna. Fick ett genombrott ifjol i Juniorallsvenskan där hon blev utsedd till årets rookie i grupp H. Helt övertygad om att hon kommer fortsätta på den inslagna vägen och bara bli bättre och bättre i Div.1-miljön.

Nyförvärv 6,7 och 8!2016-10-06 10:11
Nyförvärv 5!2016-06-15 14:55