Damer Div.1

FYRA JUNIORER FLYTTAS UPP
2020-09-22 13:47
Foto: Patrik Palm | fr.vänster: Olivia Nilsson, Alexandra Ålund, Tyra Jeglertz, Chanel Lindqvist
Idag kan vi stolt meddela att fyra av våra JAS-spelare flyttas upp till föreningens Div.1-lag inför kommande säsong. Målvakten Olivia Nilsson (född 2003), centrarna Alexandra Ålund (född 2004) och Tyra Jeglertz (född 2003) samt anfallaren Chanel Lindqvist (född 2004), får alla chansen i Div.1-laget. Nilsson och Jeglertz spelade under förra säsongen i vårt Div.2-lag och var med i det Skånelag som tog silver under distriktlags-SM. Ålund och Lindqvist får som förstaårsseniorer göra sin seniordebut i Div.1.
Alla fyra kommer att kombinera spel i Div.1 med spel i Juniorallsvenskan under säsongen.

Huvudtränare Ludvig Nilsson kommenterar de fyra talanger som, till nästa säsong, får chansen i Div.1-laget.

- Olivia har tagit flera steg framåt i sitt målvaktsspel under de senaste två säsongerna och jag har aldrig sett henne så bra som hon är nu. En ambitiös målvakt som mycket väl kan nå vårt SSL-lag inom några år om hon ger sig själv chansen och jobbar hårt för det.

- Alexandra är otroligt mogen i sitt spel för sin ålder. En spelare med strålande speluppfattning och som är bra fysiskt tränad. Har legat längst fram i löparspåret under försäsongen och verkligen visat att hon är förtjänt av att få spela i Div.1.

- Tyra som fick seniorerfarenhet ifjol i Div.2 får nu chansen permanent i Div.1. Hon är en spelare med många verktyg i sin låda och som bemästrar spelets alla delar på ett bra sätt. En allround center som inte tvekar för att göra grovjobbet i det dolda för lagets framgång. Hon kommer att vara en otroligt nyttig spelare som jag tror kommer att växa ytterligare i Div.1-miljön.

- Chanel är en rivig högerfattad forward som, trots sin storlek, inte tvekar en sekund i duellspelet. En hårt jobbande tvåvägsspelare med en fin speluppfattning och inbrytningsstyrka.

Nyförvärv 6,7 och 8!2016-10-06 10:11
Nyförvärv 5!2016-06-15 14:55