Dam Div.1 gör klart med säsongens fjärde nyförvärv!
2017-05-05 14:33

Säsongens fjärde nyförvärv kommer direkt från IBK Lund Elit och är en snabb spelskicklig spelare som kommer göra gott ifrån sig i IBK Lunds division 1-lag.

Ellinor Källén är en egen produkt och fortsätter vara klubben trogen de närmsta åren!

Sportchefen Markus Åkesson om Ellinor:

- I Ellinor får vi en spelare med fart och fläkt. Jag ser fram emot att ha henne i vårt lag och hoppas hon kan stänka in en och annan poäng för laget.

Fördelen är att hon är från föreningen och känner spelarna sedan innan, så det blir inga problem att anpassa sig till laget.

Truppen börjar ta sig och Ellinor blir en viktig del kommande säsong!