Damer Div.1

Ytterligare tre spelare förlänger med Dam Div.1!
2017-04-26 09:15
Foto: Patrik Palm. På bild från vänster: Malva Persmark, Emma Sundman, Sanna Svensson

Kontraktsförlängningarna fortsätter att trilla in och det märks att truppen innehåller en härlig lagkänsla och stämning!

Följande spelare har förlängt sina kontrakt med ytterligare två säsonger:

Emma Sundman (C)

Sanna Svensson (Fw)

Malva Persmark (B)

Sportchefens kommentar:

Otroligt kul att mer eller mindre alla spelare nu har valt att förlänga sina kontrakt och därmed bidra till en väldigt spännande framtid på IBK Lunds damsida. Tror vi kan se väldigt mycket positivt framöver på damsidan i föreningen!

Sportchef Markus Åkesson om spelarna:

Emma Sundman

Emma är en tvåvägsspelare som vann den interna poängligan förra säsongen. Jag tror hon kommer gå ännu starkare nästkommande säsong!

Sanna Svensson

En av lagets mest träningsflitiga spelare som tyvärr varit skadad långa stunder under förra säsongen. Härligt att se henne tillbaka för fullt nästa säsong.

Malva Persmark

Gjorde sin första säsong på seniornivå förra säsongen och gjorde det med bravur! En härlig tjej med gott humör! Gör alltid sitt bästa för laget!

Nyförvärv 6,7 och 8!2016-10-06 10:11
Nyförvärv 5!2016-06-15 14:55