Nyförvärv 5!
2016-06-15 14:55

Igår blev ytterligare en spelare klar för D1 Ungdom. Detta är en ung tjej vid namn Elin Göransson, senast från Gårdarike. Läs Elins och ledarstabens tankar om övergången nedan.

Hur är du som person och på planen?

Jag är en glad tjej med mycket energi. På plan har jag en stor vinnarskalle och har ett bra skott som jag hoppas kan göra nytta i laget.

Hur går tankarna om valet av IBK Lund?

Efter att ha spelat i samma klubb i snart 10 år, ville jag prova något nytt och även ta steget till en högre division, vilket jag hoppas kommer ge mig en större utveckling.

Jag ser fram emot kommande säsong med nya utmaningar.

Tränarens ord:

I Elin får vi en spelare med väldigt mycket vilja och glöd för innebandyn. En ung tjej med bra inställning!

Hon har även visat stor skicklighet på planen för sin ringa ålder.

Jag hoppas hon vågar ta för sig under säsongen och på så sätt utvecklas mycket som spelare!