Damer Div.1

Nyförvärv 3 och 4 klara!
2016-06-02 12:24
Johanna Ohlsson t.v. och Sofia Andersson t.h.
Vi kan idag presentera två nya spelare till D1 Ungdom, nämligen Johanna Ohlsson och Sofia Andersson, närmast från Kävlinge IBK. Tjejerna har en historia i Lund, då de båda två representerade klubben innan de, inför förra säsongen, gick till Kävlinge. Men nu är de tillbaka, vilket vi är väldigt glada för! Hör spelarnas och tränarnas tankar nedan!

Johanna Ohlsson
Hur är du som person och på planen?
Jag har alltid spring i benen och vinna i siktet. Min position är forward. Har närmast spelat i Kävlinge, men tidigare varit i Lund, så ska bli kul att komma tillbaka.

Hur går tankarna om valet av IBK Lund?
Det kommer bli spännande och ser fram emot säsongen. Hoppas jag kommer utvecklas som spelare och tillföra något i laget.

Tränarens ord:
Johanna är en spelare som aldrig ger upp, en ettrig forward med ett snabbt skott. Ska bli kul att se henne i IBK Lund tröjan och även se henne fortsätta pressa till sig bollarna högt i banan.
Tränade även henne förra säsongen, så vet vad hon kan i sina bästa stunder. Hoppas Johanna kan komma tillrätta hos oss och hitta ett högre målsnitt!

Sofia Andersson
Hur är du som person och på planen?
Jag är en person med kämparglöd som inte ger upp. Väldigt glad av mig, så sprider gärna positiv energi. Min position är back och har tidigare spelat i Lund, men efter en säsong i Kävlinge, där jag utvecklades mycket, så är jag redo med nya tag i IBK LUND D1 Ungdom.

Hur går tankarna om valet av IBK Lund?
Det kommer bli en spännande säsong efter vunnit uppflyttningsserien. Ser fram emot att utvecklas mer som spelare och bli starkare på planen.

Tränarens ord:
Sofia är en spelare som senaste säsongen har gått från att vara en lite osäker spelare, till att ha blivit en tuff och brytsäker back.
Jag har själv tränat Sofia senaste säsongen och vet att hon kommer utvecklas ytterligare hos oss och kommer absolut bli en stor tillgång.
Det ska bli kul att ha hennes positiva inställning på planen i IBK Lund!

Nyförvärv 6,7 och 8!2016-10-06 10:11
Nyförvärv 5!2016-06-15 14:55