Damer Div.1

D1 U förstärker ledarstaben!
2016-04-14 20:37
Fotokälla: http://www.svenskalag.se/kibkdam
Vi kan ikväll presentera första nyheten för D1 U (tidigare D3). Det står nu klart att förra säsongens huvudtränare Veronica Olsson fortsätter sitt uppdrag. Till nästa säsong kommer det däremot vara ett delat sådant. Vi kan med glädje presentera att Markus Åkesson är klar för att kliva in och ta ett delat huvudansvar med Veronica. Markus kommer senast från Kävlinge IBK Dam Div.2, men har IBK Lund (SödraDal) som moderklubb och har haft uppdrag här tidigare. Hör Markus tankar om framtiden nedan!

"Först och främst är det trevligt att vara tillbaka i moderklubben igen efter ett antal år ute på olika uppdrag i andra föreningar.

Uppdraget i IBK Lund ser jag verkligen fram emot, då det finns ett antal väldigt spännande punkter att jobba med i truppen som precis gått upp till div1 (tidigare div2).
Jag känner mig väldigt taggad för utmaningen med en så pass ung och talangfull trupp, och samtidigt den tuffa utmaningen som nykomlingar innebär. Det krävs väldigt mycket av spelarna att komma igång inför nästa säsong. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla laget tillsammans med Veronica."

Nyförvärv 6,7 och 8!2016-10-06 10:11
Nyförvärv 5!2016-06-15 14:55