4 nya spelare förstärker inför uppflyttningsserien!
2016-01-26 11:57

Vi kan idag presentera 4 nya spelare som kommer förstärka D3s redan starka trupp under deras kommande 5 matcher i Uppflyttningsserien till Div.2. Dessa är:

Amanda Svensson

Spelade förra säsongen och början av denna säsongen i D1 innan hon gjorde en långtidsresa mot sydligare breddgrader. Nu är hon tillbaka och kommer vara en väldigt nyttig förstärkning. En forward som är väldigt farlig på offensiv planhalva samt besitter ett bra skott.

Joséphine Regnell

Inledde säsongen med en termin av utlandsstudier, men har passande kommit hem inför den stundande kvalserien. Spelade likt Amanda och Sofie i D1 förra säsongen och kommer bidra med viktig rutin. En krigare som aldrig slutar springa.

Sofie Ledin

En otroligt defensivt stark center som alltid jobbar 100% för laget. Ligger aldrig fel i positionsspelet, och kommer bidra med viktiga ledaregenskaper och rutin från Div.1.

Sanna Svensson

Ett nytt tillskott i dagarna från IK Stanstad. En ung tjej med drivet av att utvecklas på varje träning. Det är precis sådana spelare man vill ha in i ett lag. En spelare med stor potential, som under de träningar hon har gjort, har visat prov på bra spel och en härlig inställning.

Vi är redo för de 5 extremt viktiga matcher som väntar runt hörnet. Första är nu på söndag hemma mot Gårdarike IBK i Lunds Idrottshall kl. 15:30. Vi ses väl där?!