Damer Div.1

Tillbaka på vinnarspåret efter övertygande seger mot Burlöv!
2015-12-20 17:33
Med endast 10 utespelare och en halvt pensionerad tränare i matchkläder, kom laget laddade och revanschsugna för mötet mot Burlöv.

Det var två stolta tränare på bänken när slutsignalen ljöd. Laget visade hur man tillsammans som ett lag kan spela en jättebra innebandy, trots att vi inte hade de bästa förutsättningarna. De var trötta och slitna spelare och få till antalet, men slet i 60 minuter och hjälpte varandra. Vi förde den största delen av matchen och utnyttjade de stora ytor som vi tillgavs i vår hemmahall. Vi hade mycket boll, något vill bjöds på att göra, vilket gjorde att vi kunde spela runt bollen såsom vi ville göra. Dagen erbjöd även ett bra försvar, från båda våra femmor. Vi visar även att vi kan spela ett bra anfallsspel, utan att tappa ett stabilt försvar. Vi visar också att lagandan hjälper oss att bli bättre och att vi bara är i början av vår utvecklingsresa.

Slutresultat blev 6-0 och i dagens match är det svårt att lyfta fram någon enskild spelare. Alla behövdes, och gjorde väldigt bra ifrån sig.

Nu tar vi nöjda jullov och laddar inför sista seriematchen efter jul. Kom och stötta oss när vi i januari börjar resan i uppflyttningsserien mot vårt mål att nå Div. 2!

/Timo och Veronica

Nyförvärv 6,7 och 8!2016-10-06 10:11