8e raka segern efter stabila 4-0 mot Palmstaden IK!
2015-11-30 15:08
Det var ett taggat lag som stod på banan i Idrottshallen under söndagen för säsongens åttonde match.
Palmstaden stod för dagens motstånd och vi vet sedan tidigare möte att det är ett ungt lag, med mycket vilja och kondition.
Vi börjar som i så många andra matcher, lite trevande och bjuder in Palmstaden till några onödigt enkla avslut. Efter cirka 10 minuter börjar fokuset öka, vi tar tag i matchen och för därefter den till största del.
12.15 in i första perioden gör Hanna Hultgren äntligen mål, med pass från Malin Heyden. Skitkul för Hanna som i sin andra match för säsongen, gör sitt första mål, efter en lång skadeperiod.
Även om vi har några byten som är röriga, så äger vi boll i stora delar av matchen. Vi spelar vårt spel, både offensivt och defensivt och håller nollan bakåt.
Vi har mycket skott på mål, men får inte in fler mål av flera olika anledningar. Vi skjuter utanför, skjuter lite för sent, men också för att Palmstaden har en stark box i försvaret.

Vi spelar mycket bra och går nöjda ifrån matchen med åttonde raka vinsten. Vi är därmed redan nu, med 4 matcher kvar, klara för vårens kvalspel till Div.2. Men just nu finns ingenting annat i tankarna än att fortsätta på vinnarspåret och gå för full pott i serien!

/Veronica