Damer Div.1

Namn: Maja Linderoth
Ålder: 20 år
Tidigare klubb: SST NET Falcons

Maja kommer närmst från Falcons, där hon spelade under förra säsongen innan hon skakade sig. Men är alltså nu tillbaka i spel och IBK Lund (Lugi), som hon senast representerade för två år sedan.

Maja är en smart spelare som aldrig ger sig och ofta har sikte mot mål. Hon är en stark forward, men kan med fördel spela på alla positioner.

Maja har varit borta från innebandyn ett tag men ser nu fram emot att komma igång igen och att göra det med IBK Lund.

Vi i IBK Lund ser fram emot en spännande säsong med Maja och kommer få stor nytta av hennes spelförståelse, hennes bra skott och hennes förmåga att få bollen i nät.

Välkommen Maja!

Nyförvärv 6,7 och 8!2016-10-06 10:11