Damer Div.1

Inför seriepremiären mot Palmstaden IK!
2015-09-30 22:59
I helgen väntar seriepremiär för D3, där motståndet är Palmstaden som förra året spelade i Div 4. Inför denna säsong har laget åkt ner en division, men sedan dess har mycket hänt. Vi har både tappat och fått tillskott på både spelar- och tränarsidan. Men laget har på kort tid imponerat, både på oss i ledarstaben och på många andra. Laget har på försäsongen visat en otroligt bra inställning till att vilja förbättras på träningarna, men också en enorm inställning till att vilja vinna under match, oavsett motstånd. Laget har byggt upp ett starkt och tajt försvarsspel, men också visat att de kan göra mål. Detta har gett resultat på flera svåra matcher under försäsongen, vilket gett oss ett kvitto på att vi på lördag är redo att påbörja vår resa upp till D2 igen. Vi går in i denna säsong med ett gott självförtroende, men vet också om att vi måste spela vårt spel och ge allt för att resultaten ska gå den vägen vi vill. Kom gärna och stötta oss under säsongen! Följa vår framfart på Instagram, IBK Lund D3!

/Ledarstaben

Nyförvärv 6,7 och 8!2016-10-06 10:11