Damer Div.1

ISA MATTSSON ÄR KLAR FÖR LUND
2021-08-26 13:15

Idag är föreningen glada över att meddela säsongens andra nyförvärv för vårt Damer Div.1-lag och Juniorallsvenska lag. Från FC Helsingborg ansluter den 17-åriga centern Isa Mattsson. Mattsson har två säsonger bakom sig i Helsingborg i Juniorallsvenskan och gjorde seniordebut i Div.1 ifjol. Hon har fått sin innebandyuppväxt i moderklubben Hofterup och har studieinriktning på LIU i Lund.

Avtalet är skrivet över två säsonger.

Med stora ambitioner lockades 17-åringen av det upplägg hon blev erbjuden. Där hon erbjuds träning i tre olika lag och matchspel i två lag. Detta är något hon ser som en bra utvecklingsmöjlighet för henne som innebandyspelare.

- Jag har alltid velat utmana mig själv, satsa, och komma så långt som möjligt med min innebandy. Jag känner att Lund är den klubb där jag har bäst möjlighet att göra just detta, säger Mattsson om valet av Lund och fortsätter:

- Jag hoppas på bra utmaningar som hjälper mig att utvecklas, och att det blir en rolig och bra säsong i alla lagen!

Mattsson beskrivs som en orädd, fysisk och duellsäker spelare, som dessutom besitter bra innebandytekniska färdigheter.

- Isa kommer att bli en väldigt nyttig spelare för oss. Hon har en förmåga att alltid jobba hårt i varje situation. En orädd spelare som inte tvekar över att gå in i dueller. Lägg därtill en bra speluppfattning och passningsförmåga. Jag är helt övertygad om att vi kommer att få se henne i SSL inom en snar framtid, menar huvudtränare Ludvig Nilsson.

Nyförvärv 6,7 och 8!2016-10-06 10:11
Nyförvärv 5!2016-06-15 14:55