Damer Div.1

Första nyförvärvet är klart!
2016-05-22 18:56
IBK Lund D1 Ungdoms första nyförvärv inför återkomsten till Div.1 är nu klart, nämligen Amanda Carlström. Detta är en rightfattad forward som hämtas från IBK Finn. Hon väljer att ta nästa steg i karriären efter ett år i IBK Finn, något vi är väldigt glada för. Hör Amandas och ledarstabens tankar nedan.

Vem är du som person och på planen?

Jag har tidigare spelat i Värnamo IK och kommer senast från IBK Finn. Min position är forward. Som spelare är jag en vinnarskalle som gillar att kämpa. Tycker det är kul med närkamper och jag har inget emot att skjuta när jag får läge.

Hur ser du på valet av IBK Lund? Jag tycker det ska bli väldigt roligt att spela med IBK Lund och ser fram emot nästa säsong. Jag hoppas att jag kan tillföra något i laget och att jag kommer utvecklas som innebandyspelare.

Tränarens ord: Amanda är precis som hon beskriver en krigare på planen och en sådan spelare är alltid jobbig att möta. Tror att hon kan tillföra väldigt mycket kämparvilja och inställning som lyfter hela laget under säsongen! Ska bli spännande att se Amanda i IBK Lund.

Nyförvärv 6,7 och 8!2016-10-06 10:11
Nyförvärv 5!2016-06-15 14:55