Mångfald - Glädje - Utveckling - Kompisanda

Samling:13:30
Sjätte raka segern för JAS
2018-11-13 12:36
Denna lördag var det tid för JAS att ta emot Munka Ljungby IBK Akademi och matchen spelades i Vipeholmshallen.

Första perioden startade i ett tempo som man kan tycka är ett makligt tempo för att vara juniorallsvenskan. Men som i de flesta matcherna så är det motståndarna som tar ledningen med 0-1 och som vanligt så säger vi till killarna att det är lång tid kvar av matchen. Efter målet fortsätter vi att ha tålamod och sätter ett lite högre tempo i spelet och efter 12:30 så har vi kvitterat till 1-1 och man är tillbaka på banan igen. Vi fortsätter att ha tålamod och rullar boll i ett bra tempo, men det som vi gör när vi tar avslut är att vi skjuter rent för mycket i första täck och detta var vi tvungna att få bort. 18:08 får vi chansen att spela powerplay, som inte resulterar till något mål.

I pausen pratar vi om just det som jag nämnde ovan att komma förbi första täck och ta avslut ett eller två steg senare.

Andra perioden blir inte så gammal förrän Munka återigen tar ledningen med 1-2, men både vi som ledare och spelarna vet om att vi har många chanser kvar i matchen och att vi måste bara ha tålamod. 10:55 får vi återigen möjligheten att spela powerplay och 12:14 får vi en ypperlig möjlighet då Munka åker på ännu en utvisning och vi får möjligheten att spela 5-3. De reder ut 5-3, men när de är i boxplay 5-4 så kvitterar vi till 2-2 och när klockan står på 16:10 tar vi ledningen med 3-2. Matchen fortsätter i samma tempo, men när klockan står på 19:38 drabbas vi av en utvisning och får spela boxplay perioden ut.

Tredje perioden får vi starta med att spela boxplay som vi reder ut, men när tiden står på 03:50 så kvitterar Munka till 3-3 och en viss liten frustration sprider sig hos killarna. Men man tar tag i matchen igen och 05:27 så tar vi återigen ledningen i matchen och nu är det precis som att killarna visar vad de verkligen går för och man gör både 5-3 och 6-3. Nu känner vi alla att det är ganska lugnt och man har i princip ökat tempot de sista 10 minuterna i matchen och det är väl en ganska komfortabel seger man går ifrån matchen med. slutresultat 6-3 till Lund.

+ Killarna har lärt sig att hur man hämtar upp underlägen och gör det effektivt i denna matchen.
++ Man jobbar som en enhet i försvaret
+++ Vi skapar en hel del chanser som gör att Munka får svårt i sitt försvar

Matchens lirare: Erik Nilsson

Spelade matcher