Mångfald - Glädje - Utveckling - Kompisanda

Plats:Nyvångsskolan
Serie:Pantamera Herrjunior 18 (P00)   Tabell >>
Samling:18:15, Nyvångshallen
Aktivitetsinfo: kan man inte medverka ska man meddela detta till Jösse senast torsdag på träningen.

Kiosk: Nils Blondell och Petter Olså.
Sekretariat: Här behöver vi hjälp då en spelare slutat och vi som ledare ska inte ha dessa uppgifter.
förlust i premiären för HJ18
2018-10-07 23:14

Denna fredag var det så premiär för HJ18 och bataljen skulle utspela sig hemma i Nyvångshallen och motståndarna hette Örkelljunga IF.

Det hela började med att Örkelljunga glömde sina bortatröjor, så vi fick köra och hämta vita tröjor som de kunde låna. nu tror alla att detta var den enda fadäsen innan matchstart, men nädå det kom mer. domarna hade kört till Nyvångsskolan i Löddeköpinge och blev således nästan en halv timme försenade till matchen.

I första perioden så hinner det bara gå c:a 2 minuter innan motståndarna gör 0-1 på oss. Men som vi alltid säger så är det mycket kvar av matchen och efter c:a 7 minuter kvitterar vi, men efter det så är det precis som att vi blir lite för bekväma i vårt spel och Örkelljunga börjar pressa oss högt upp i banan. Med denna press så vinner de bollar ganska enkelt mot oss och gör ytterligare 4 mål på oss innan perioden är slut.

I pausen pratar vi om att göra det enklare och vara mer aggressiva i försvaret, men inte pressa för högt upp i banan.

I den andra perioden så får vi ganska tidigt tillfälle att reducera genom att få spela powerplay och i vi gör mål i detta powerplay. nu känner killarna att vi har vittring på Örkelljunga. vi spelar betydligt bättre i uppställt försvar och ger inte Örkelljunga så många lägen och dessutom så går vi på en hel del kontringar som i vissa fall blir ganska farliga. men det är den sista delen som saknas till att göra mål. Örkelljunga gör ytterligare ett mål i denna period och drar ifrån till 2-6, men för den skull så är det ingen som hänger med huvudena. Man jobbar hårt i försvaret och får stundtals chansen att skapa en hel del chanser som inte går hela vägen. Innan perioden är slut så får vi ytterligare två chanser att spela powerplay, men vi får inte in bollen.

I pausen pratar killarna om att vi måste fortsätta att göra det hårda jobbet som vi gjorde i den andra perioden och när vi väl har läge till att kontra så måste vi gå för det.

Den tredje perioden startar lite liknande som den andra, med att Örkelljunga pressar oss högt upp i banan. Detta är något som killarna inte är vana vid och blir ganska enkelt avväpnade och Örkelljunga gör mål i sin press. I den tredje perioden gör Örkelljunga ytterligare tre mål och i slutet så vill de gå för att göra två siffrigt på oss, men det blir inte det utan matchen slutar 2-9 till Örkelljunga.

Det vi ska ta med oss från denna matchen är att de flesta gör sin första riktiga seriematch i HJ18 och det syns, då de flesta spelat i 02 lätt förra säsongen. Men det är bara till att jobba vidare och lära sig av de misstag vi gjorde i denna match.

+ Det finns en del ljusglimtar i vårt spel och då framförallt när vi kontrar.

++  Ingen hänger med huvudena när det börjar gå emot oss.

+++ Att vi inte ger upp efter första perioden, utan tar oss i kragen och gör ett gediget jobb i försvaret.

Matchens lirare: William Bengtsson Nilsson

Spelade matcher